Monday, June 28, 2010

Celebration!!

Assalamualaikum..

Post kali ini nak mengisahkan sambutan-sambutan yang ada atas muka bumi ni.Dan kebetulan, da lama tak update pasal keluarga.Semalam masa tengah online Facebook, Ummi mengonlinekan diri serentak dengan ayah. Tiba-tiba perasan yang ummi tagged beberapa keping gambar kek dan juga big apple. Yummy (diet duit sementara tunggu elaun =] )! Jadi tetiba rindu dengan family. Tambahan pula, kak long pun sedang bercuti mid sem. Adoi, untuk pengetahuan, kali terakhir kami jumpa ialah masa Hari Raya AidilAdha (bulan 12 kalau tak silap) Ya,itu kali terakir. Dan baru perasan, yang kita da lama tak jumpa la kak long.(rindu!haha!)

Hari tu masa balik cuti selepas short semester, dapat la berada kat rumah hampir 2 minggu. Hampir je tau. Tak sampai pun 2 minggu =). Dan di kesempatan itu, ummi pun berjanjilah nak sambut birthday saya yang dah kelewatan. Juga turut menyambut Hari Ibu.Tapi masa tu hanya ada Ummi, Ayah, Yoyok, dan juga diriku. Sob Sob Sob. Kak Long tengah exam, dan izzat sedang bersekolah. kami pergi Kota Bharu dan bersantap di Horizon Garden.Macam-macam saya rancang nak makan. Tapi, bila menempah, ayah dan yoyok sibuk memesan, dan saya? Mengalah dengan selera diorang.Maka makanlah empat beranak ni.Saya hanya sob sob sob tengak lauk pauk.HaHaHa.Tapi syukur,itulah rezeki hari tu.Semua pun khusyuk makan.Sesudah makan kitorang melangkah kaki ke KbMall, dan di sana, ummi belikan kek and hadiah untuk ayah(Father's Day) dan diriku.HaHaHa.Apa pasal pulak ayah yang dapat hadih dan bukan ummi yang dapat?Sedangkan kami sambut Mother's Day.Ayah senyum-senyum buat muka tak bersalah. Alhamdulillah dikurniakan keluarga yang sangat memahami dan menyayangi.Keesokkannya ayah ke kerja dengan pakai baju and bawa handkerchief baru.Walla ayah bergaya sakan.=)



















Jadi semalam, ummi menyambut hari jadi ayah dan kak long yang sepatutnya dalam bulan Julai. Memandangkan kak long dah nak habis cuti, jadi sambutan diawalkan.Sekarang semuanya beli.Kalau orang lain sibuk nak show off makan kek mahal-mahal, makan dekat tempat mewah, tapi bagi saya dan adik-beradik, air tangan ummi adalah yang terbaik. Sampai sambal belacan ummi buat pun, ada orang tapau bawa balik rumah dorang.Itulah penangan air tangan bonda.Semua masakan ummi pandai.Dari makanan kampung-barat-selatan-utara-timur-barat(tak menipu) semuanya ummi mampu! Alhamdulillah, dilahirkan dari rahim ummi yang bukan saja mempunyai kemahiran memasak yang tiada tandingannya, malahan kek2 ummi pun pasti mampu buat kita terangkat(sedap sangat) HeHeHe! Tapi sekarang ummi kata dia da malas.Maka sebagai alternatif lain,ummi tetap akan menyabut hari jadi kami,tapi beli je.hahaha!Sayang ummi sebab sentiasa nak buat terbaik untuk anak-anak dan keluarga!Sob Sob Sob (bila duduk jauh baru tau macam mana susahnya Ummi dan Ayah) Jadi sempena itu, ummi membeli kek tiramisu yang menjadi kegemaran yoyok(aik,padahal birtday ayah,mesti dia yang nak.masa birthday kakak hari tu dia paksa jugak beli kek tiramisu,walhal kakak nak blueberry) dan membeli big apple perisa kegemaran masing-masing.mungkin dorang ada makan-makan tapi tak di upload gambarnya.Hehehe!Hello, sangat Yummy oke?masa chatting dengan ummi, ummi ada bagitau kak long demand mintak hadiah.Balik-balik nak handbag.LOL!Ummi pesan: "U, u jangan jeles.Nanti u pun dapat kalau da besar macam kak long" HaHaHa. I tak jeles la Ummi, she deserved it!









Ayah tahun ni akan menginjak usia 51 tahun!Tahun lepas ayah da jubli emas.hehe.ummi la kata tu.sekarang ayah dah jubli emas tapi tambah satu tahun.Seorang ayah yang nampak cool sangat kat luar.Kami sendiri malu dengan ayah.kat rumah manja2 dengan ummi ja,Tapi bila jauh2,manja dengan ayah XD.Serius rindu!Sangat malu nak call ayah sebab bila call ja,mesti ayah tanya: "Kakak,ada duit tak?" First soalan ayah bila angkat call.Hahaha!Sebab tu segan.Tapi itulah ayah.Always be there whenever we need him!Mempunyai ayah yang berjiwa muda.Meminati gadget(hp,camera,car,games and bla bla bla) sama dengan saya.Mempunyai ayah yang sangat obses dengan teknologi dan informasi(laptop bertimbun-timbun tapi kedekut.LOL-->ayat ummi,sampai ummi kene beli sendiri.sempat lagi kadang2 berebut dengan anak-anak dan isteri,Bahagia tengok suasana tu). Pernah satu ketika, dalam kesusahan dengan kawan-kawan,then mengada-ngada cerita dekat ayah, tak sangka, even ayah suruh mengalah dengan kawan,tapi dia ada tulis kata-kata semangat dekat blog ayah!Oh Ayah, you are so cool!I Love You so much!Moga-moga Allah panjangkan usia ayah dan beri ayah kesihatan ang baik.Kakak nak ayah semoat tengok kakak berjaya dan menjadi wali kakak satu hari nanti.

P/S-->Selanjutnya akan dibuat post istimewa untuk ayah masa 1 Julai 2010 =)

6 comments:

Nur Areefah said...

lpoo

EidaAz said...

sama la XD
haha

A for Alhamdulillah said...

mungkin xperlu tulis kr blog ye k.long demand hadiah

well, bukan handbag

daybag

besar gabak, agak2 kalo ade anak, bole sumbat botol susu, baju sume

ohhhooo~

EidaAz said...

haha..daybag ek?
lagi demand tu kak long.
bape jute harganya nanti.haha!
acts like i dont know u.
haha!

anyway,happy tua day xlama lagi.
cepat2 kawen.
xsabar nak anak sedara!
nak show off kat orang jugak.
LOL~

A for Alhamdulillah said...

nak anak sedara gak!

ida la kawen dulu

wahaha~

EidaAz said...

hahahaha.
kak long.
jgn nyesal kata gitu.hahaha

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com