Thursday, January 6, 2011

silent reader :)

Assalamualaikum :)

Silent reader?Apa benda tu?Pembaca yang diam?Eh, diam pembaca?Apa aku merapu?hehe!Takda lah..Alkisahnya macam ni, selama ini, aku sangat tak suka nak follow-follow orang, susah nak cari mana dia letak tempat nak follow and malas nak banyak-banyak aturan sebelum menjadi pengikut blogger lain.Yelah, mula-mula kena klik follow, lepas tu keluar pop-out untuk jadi follower, then kena tekan done bila follow.Kalau blogger set up dia punya blog pop-out takpe lagi, ni buat another window, memang malas la nak follow.Hoho!Lepas tu bila tekan done, terus hilang dia punya blog, susah aku nak cari balik, potong stim je duk baca dia punya blog.HAHA!Sorry la, ini aku je punya pasal.

Kalau blogger yang setia tu, tak payah cakap la, kerja dorang blogwalking and baca blog.Dulu-dulu, hobi aku, baca blog, kalau best aku bookmark je dia punya blog as easy as click Ctrl+D.Haha!then Enter!Senang :). Tapi keburukannya aku susah nak tahu dorang dah update blog ke belum.Kalau yang memang blogger sejati, tak payah cakap la, sehari dua tiga post dorang buat :) Kalau macam aku ni, maunya sebulan 2 kali je dang-kadang berupdate :) hehe!Lebih-lebih lagi sekarang ni ada masalh internet.Lembab nya macam siput.Tersengguk-sengguk nak update satu entry!Hehe!Nak upload gambar pun macam semput je.
Sekarang ni banyak blog aku baca ada pasal give away.Ingatkan apa la, rupa-rupanya dorang baut contest untuk tarik readers!Bijak, dan nampaknya mereka memang berjaya.hehe!Seronok tengok dorang buat benda tu, tapi takda seru lagi nak join.Kot-kot ada hadiah best nanti boleh lah aku join.hahah!macam-macam orang buat untuk tarik orang baca blog dorang, syabas lah dengan idea-idea dorang tu :) Aku akan kumpul tips-tips nanti :) HAHA!
Memandangkan sem ni aku memang tak banyak kerja, so boleh la baca blog.And aku bukan je baca blog, aku suka baca novel @ cerpen pendek.Mana tak tebal spek mata aku ni.Mengadap ke laptop je.Facebooking pun macam dah kurang.Sekarang ni tengah belajar pasal bisnes,berkira-kira nak buat perniagaan kecil-kecilan.Haha!Ingat senang ke?takde benda senang dalam dunia ni, macam-macam aku kena belajar before aku nak mulakan kerjaya baru.Makan masa dan perlukan modal.Bab modal tu yang susah nak kumpul.Haha!Tu pun belum tentu barang yang nak dijual akan habis dibeli lagi tu.Takpe, mula dari bawah, yang penting kena ada kesungguhan.Tak gitu?

Habis entry pasal silent reader! :)


Adik saya :)

Hari ini dah 6 Jan 2011, beberapa hari lagi hari jadi adik aku(25Jan).Tiba-tiba je pak cik tu nekad nak pergi boarding school!Bagus lah tu,tak macam kakak dia ni, dah elok-elok masuk sbp, balik rumah.Gedik betul.Minta-minta dia dapat pergi sekolah yang elok-elok.Kata nak jadi engineer yang berjaya kan.Amin2.Okelah, sama-sama korang aminkan ya :)Oke lah, sementara internet masih laju ni, eloklah aku post entry ni cepat-cepat kalau tak, mahunya tersimpan dalam draft je :)
Jumpa lagi di entry akan datang :)

9 comments:

alia shahira said...

haha kite same! dulu kite selalu buad bookmark je tapi lame2 malas. xnak jadi silent reader je.

haha :P

btw dulu awak sbp gak ke? sbp ape?? HEHEHE :p

Raji and Yeen said...

hohohoh aku xtahu psl bookmark owh @@
kalau blog best slalu letak kt link tpi jer nnti update der kua lah xD

aah lama btol kau mnghilang
tbe2 muncul arinih
hak2

kebetulan aku pun baru join GA xD
nnti kau nk wat GA nnti jmput2 lah aku
huahua

ps: kau nk buisness apa?

EidaAz said...

alia:
yepp.tapi kejap je.5bulan je.lepas tu sekolah dekat rumah je :)

ha ah, nak jadi blogger berjaya, tapi selalu hangat-hangat najis ayam je :))

EidaAz said...

raji::
hari tu buat link, bila tukar template, abes hilang.
malas nak kumpul.hoho!senang2 follow je.
hoho!

ai raji, aku takde duit nak bagi hadiah.
haha!kot2 kau nak buat, bagi hadiah gempak2 yaww!
boleh aku join jugekkkk :P

alia shahira said...

hahaha :P alaaaaa awak boleh! mane tau nanti blog awak tetiba terkenal ke kan :)

jangan lupa kite plak hehehe :P

Nur Areefah said...

perghh bisnessmannn dah sekarang kau ye..maju sungguh..nanti dah banyak untung mmg kau sungguh cun masa tu dan jangan lupa aku okehhhhhh..keh4..

jgn lupa ctrl+D blog NurAreefah ye....

:D

najwa said...

nak join bisness! xD
~blanje blanje blanje~

EidaAz said...

efa::hahah!tu dah lama ada...
jangan bimbang~

EidaAz said...

sarah::belanja?
jum ar~
hahha!

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com