Saturday, April 11, 2009

buntu~

aku betul2 dah buntu.minggu ni penuh dengan debaran dan harapan.aku seolah2 mengalah sebelum berjuang sedangkan keputusan matrik, upu, dan juga institut pendidikan guru masih belum diumumkan.

setahu aku matrik akan diumumkan pada 17 April..temuduga untuk IPG pula 15 April.Aku ada juga minta TESL UiTM,malangnya temuduga aku xdapat.jadi bermakna untuk TESl pastinya aku xdapat.jadi masih ada 7 peluang lagi untuk upu.mampukah aku?

kadang2 bila berkeadaan begini,aku seolah2 macam down sangat2,tapi bukan kah aku xsepatutnya begitu?jangan eida.aku masih sempat memohon diberi rezeki.dan aku sangat2 berharap.aku xmampu jadi contoh untuk dua adik2 aku yang masih bersekolah.takpelah kak long dah ada.hmm~~sungguh aku teramat2 buntu.aku takut.otakku bercelaru.apa lagi yang aku mampu?

kalau ini dugaan yang aku patut terima,ya,aku terima.tapi,mampukah aku? "kalau" aku benci perkataan ini. tapi kali ni aku xmampu mengelak daripada menggunakan perkataan ini. kalaulah aku xda rezeki macamana?sungguh aku xmampu hadapi kenyataan itu nanti.

siapa aku untuk mempertikaikan rezeki yang Allah dah tentukan? Aku bukan siapa2 untuk berkeadaan macam ni. Menyoalkan tentang rezeki yang belum pasti itu. Hmm, aku sepatutnya xputus harap selain berdoa.

"Ya Allah, jika Kau sedang mendugaku, Kau kuatkan lah hatiku ini. Pengembaraan ini sangat sukar, kerana noda tak henti2 bertapak dihati. Ya Allah,aku xmampu menjaga hati ni andai Kau tak iringi langkahku dengan kekuatan dari MU,YA ALLAH.."

aku xboleh putus harapan, Allah telah merencanakan sesuatu untuk aku dan seharusnya aku kena terima kerana Allah telah amanahkan aku sebuah perjuangan yang aku kena terima dengan kekuatan yang ada. kadang2 sakit yang mendatang,teman pula tak sehaluan, dan kadang2 kecemerlangan gagal dicapai.Namun itulah ujian untuk hamba2 Allah termasuklah aku. semoga Allah menganugerahkan aku iman yang teguh supaya aku mampu terus bersabar dalam perjuangan kecilku ini. Semoga keredhaan mengiringi derap langkah ku.

9 comments:

@im@ CK said...

eida..
kuatkn smngt k..
Allah xkn menguji hambanya selain ntok mghapuskn dosa2nya yg lalu..

Allah xkn menduga mg lau mg x mampu..
dun wori..

bykkan berdoa..ak akn support mg skmo..

eida said...

uhuk!mekasih aima..
yupp,ini masih dugaan kecil untuk aku!cuma aku je yg terlalu lemah..baru diduga macam ni dah nak down2!

thx 4 supporting me..
**really touching**

assabakie said...

go!!! eida!!! go!!!...
ngeee~~~

eida said...

hoho!

go go go!!~

:D

a i m a n said...

Allah nak tengok sejauh mana hambaNya dapat cope ujianNya..

kuatkan semangat!
jgn putus asa cik eida..

yosh~

eida said...

ye,saya akan sentiasa mencuba dan mencuba dan sentiasa mencuba..cuma kadang2 rasa down xdapat dielak..Alhamdulillah,setakat ni masih xputus asa..

saya tau hanya kaum yang kafir berputus asa~

terima kasih en aiman..

NurAreefah said...

nah..

/me kongsi ketabahan dengan eida

ArM said...

gannbatte eida~
xsume yg kite nk bgs utk kite n xsume yg kite bnci burok utk kite..
sesungguhnya Allah Maha Mengetahui...
Allah know the best 4 u..
dun despair wut eva happen~(speaking jap)

eida said...

areefah,
tq yupp..huhu~
_____________________________________

ArM,
huhu!tq2~
aku juga berharap sesuatu yang baik untuk aku..

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com